Betydningen af smileys i APV spørgeskemaet

APV spørgeskemaet bruger smileys, så det er hurtigt og intuitivt at vælge dit svar.

Vi har bevidst valgt at bruge 4 smileys - et lige antal, for at undgå en neutral midterkategori. Det betyder, at medarbejdere skal tage stilling til, om oplevelsen er overvejende positiv eller negativ.

Vi tror på, at denne tilgang giver mere præcis og brugbar feedback, som virksomheden kan handle på.

Smiley Megettilfreds

Meget tilfreds

En meget tilfreds smiley, med det store smil, indikerer:

  • Stor tilfredshed
  • Høj trivsel
  • Ingen problemer

En meget glad smiley vælges, når medarbejderen oplever høj tilfredshed, tingene fungerer som de skal, og der ikke er behov for ændringer.

 

Smiley Tilfreds

Tilfreds

En tilfreds smiley, med det lille smil, indikerer:

  • Tilfredshed
  • God trivsel
  • Ingen større problemer

Medarbejderen giver en tilfreds smiley, når tingene overordnet fungerer godt, men hvor små forbedringer vil kunne optimere yderligere og gøre en positiv forskel.

 

 

Smiley Ikketilfreds

Ikke tilfreds

En ikke tilfreds smiley, med den lige mund, indikerer:

  • Behov for forbedringer
  • Mindre god trivsel
  • Små problemer der kræver opfølgning

Medarbejderen vælger en ikke tilfreds smiley, når der er mindre udfordringer, problemer eller irritationer, der har en negativ indvirkning på trivsel og arbejdsglæde.

 

 

Smiley Utilfreds

Utilfreds

En utilfreds smiley, med den sure mund, indikerer:

  • Stor utilfredshed
  • Dårlig trivsel
  • Alarmerende problemer

En utilfreds smiley vælges ved dårlig trivsel, væsentlige problemer eller alvorlige forhold, som påvirker arbejdsglæden negativt og som kræver handling.