Betydningen af smileys i APV spørgeskemaet
APV spørgeskemaet bruger smileys, så det er hurtigt og intuitivt at vælge dit svar.
Vi har bevidst valgt at bruge 4 smileys - et lige antal, for at undgå en neutral midterkategori. Det betyder, at medarbejdere skal tage stilling til, om oplevelsen er overvejende positiv eller negativ.
Vi tror på, at denne tilgang giver mere præcis og brugbar feedback, som virksomheden kan handle på.
)
Meget tilfreds
En meget tilfreds smiley, med det store smil, indikerer:
- Stor tilfredshed
- Høj trivsel
- Ingen problemer
En meget glad smiley vælges, når medarbejderen oplever høj tilfredshed, tingene fungerer som de skal, og der ikke er behov for ændringer.
)
Tilfreds
En tilfreds smiley, med det lille smil, indikerer:
- Tilfredshed
- God trivsel
- Ingen større problemer
Medarbejderen giver en tilfreds smiley, når tingene overordnet fungerer godt, men hvor små forbedringer vil kunne optimere yderligere og gøre en positiv forskel.
)
Ikke tilfreds
En ikke tilfreds smiley, med den lige mund, indikerer:
- Behov for forbedringer
- Mindre god trivsel
- Små problemer der kræver opfølgning
Medarbejderen vælger en ikke tilfreds smiley, når der er mindre udfordringer, problemer eller irritationer, der har en negativ indvirkning på trivsel og arbejdsglæde.
)
Utilfreds
En utilfreds smiley, med den sure mund, indikerer:
- Stor utilfredshed
- Dårlig trivsel
- Alarmerende problemer
En utilfreds smiley vælges ved dårlig trivsel, væsentlige problemer eller alvorlige forhold, som påvirker arbejdsglæden negativt og som kræver handling.